Zatvoriť menu +
0
Späť na prehľad

Myslíte, že si z menu v restauraci vybíráte jen podle své chuti? Omyl

Marketingové strategie restaurací vycházejí z řady psychologických studií. Vedení restaurace se s jejich pomocí snaží ovlivnit, jak se bude zákazník chovat. Chcete je poodhalit a nenechat se jimi ovlivnit? Přečtěte si základní triky tvůrců jídelních lístků. Pravidla, s nimiž moderní gastronomie operuje, jsou v zásadě 4.

Myslíte, že si z menu v restauraci vybíráte jen podle své chuti? Omyl

1) optimální šíře nabídky
Marketing restaurací se opírá o tzv. paradox volby, vycházející z teorie psychologa Berryho Schwartze. Ta říká, že čím větší výběr máme, tím víc nešťastní a zmatení se ve skutečnosti cítíme. Ideální počet jídel pro snadný výběr a zároveň pro zachování pocitu, že máme dostatek možností, je sedm: sedm předkrmů, sedm hlavních jídel, sedm druhů salátu... Schválně někdy zkuste počet jednotlivých druhů pokrmů v jídelníčku restaurace spočítat!

2) vizualizace
Naši volbu ovlivní i přidané fotografie jídel. Kromě toho, že láska prochází žaludkem, také víme, že první jedí oči. Pokud je pokrm vyobrazen dostatečně lákavě a realisticky, zvyšuje se šance, že si jej zákazníci objednají, i když si třeba původně chtěli dát něco úplně jiného.

3) dostatečný popis surovin a celého chodu
Z psychologického hlediska vzbudí podrobnosti v zákazníkovi dojem, že za své peníze dostane něco víc než jen oběd. Dostane informaci. Ví, co bude jíst a odkud zmiňovaný oběd pochází. V současnosti jsou vzhledem k trendu konzumace lokálních potravin magickým zaříkávadlem slova jako místní, sezónní a samozřejmě také bio.

4) pocit nostalgie
Většina z nás vzpomíná na dětství ráda – vybavuje si příjemnou vůni čerstvých buchet nebo poctivé bramboračky. Proto se v gastronomii tak často setkáváme s přívlastky jako babiččin, tradiční, domácí nebo s přirovnáním „jako od maminky“. 

Aktuálne

S aplikáciou NextLife máte o vašom zdraví vždy prehľad.

06.02.2020 | Prinášame nové funkcie ako na webový portál, tak aj do aplikácie pre systém Android a IOS. Zdravotní poradcovia, zdieľanie dát s lekármi, karta pacienta, grafické znázornenie vývoja výsledkov v čase a mnoho ďalšieho. Neváhajte a vyzkúšajte.
CELÝ ČLÁNOK

Rozdávame poukazy na vyšetrenie

07.01.2019 | Na január a február sme si pre vás pripravili poukazy na vyšetrenie zdarma. Sledujte náš Facebook!
CELÝ ČLÁNOK

Teraz je možné objednať si jednotlivé metódy vyšetrení!

10.01.2018 | Chýba vám vo vybranom zdravotnom balíčku konkrétna metóda? Alebo by ste si radi zakúpili iba konkrétne metódy vyšetrení podľa odporúčaní vášho lekára? Nie je to vôbec problém. Okrem objednávania celých balíčkov je už možné objednať si aj jednotlivé metódy vyšetrení.    Kde nájdete jednotlivé metódy? V hornej lište prejdite na „Objednávku zdravotných balíčkov“ a prepnite sa na „Jednotlivé vyšetrenia“. Potom už len pokračujte v nákupe tak, ako ste zvyknutí.  Ak ste u nás ešte nikdy nekupovali žiadne vyšetrenie a neviete ako ďalej, môžete sa pozrieť aj do stručného alebo podrobného návodu „Ako na NextLife App“.
CELÝ ČLÁNOK
ZOBRAZIŤ ĎALŠIE...

Už máte našu aplikáciu?

Majte svoje zdravie pod kontrolou priamo vo svojom smartfóne.
Aplikácia NEXTLIFE je teraz dostupná ZDARMA v App Store aj v Google Play.