Tento web využívá soubory cookies k poskytování služeb, shromažďování dat o návštěvnosti a personalizaci reklam. S používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Více informací
Zavřít menu +
0
Zpět na přehled

Jídlem proti splínu krátkých dnů

Dny jsou pořád ještě krátké, cukroví od Vánoc je dávno snědené, do léta daleko, večery chladné a daňové přiznání se blíží. Překonejte zimní splín jídlem pro lepší náladu.

Jídlem proti splínu krátkých dnů

Jedním z hormonů klíčových pro pocit štěstí je serotonin. Patří k nejzákladnějším neurotransmiterům, přenašečům nervových vzruchů. Pokud chcete přistoupit k řešení zimního splínu racionálně a vzít ho sami do svých rukou, nejlepší cestou je úprava jídelníčku tak, aby prospíval právě hladině serotoninu.

1.Neomezujte tuky

Přísná novoroční dieta s vyloučením tuků je nejlepší cestou ke špatné náladě. Tuky jsou totiž pro dobrou náladu a zdraví obecně potřebné, jen je potřeba vybírat ty správné. Třeba takové, jako je olivový olej nebo olej z lněného semínka. V prodejnách zdravé výživy najdete i zajímavou nabídku olejů z různých ořechů. Každý chutná trochu jinak, a jestli jste s nimi zatím neměli tu čest, rozhodně je vyzkoušejte.

2.Přihoďte vápník a hořčík

Pokud nefandíte mléčným výrobkům, které jsou zdrojem vápníku, přidejte do jídelníčku mák, sezamová či slunečnicová semínka a ořechy, jež jsou navíc také vydatným zdrojem hořčíku. Oba tyto minerály jsou pro produkci serotoninu důležité.

3.Béčko není žádné béčko

Asi víte, že pro nervovou soustavu je z vitaminů klíčový vitamin B. Sice můžete občas proložit jídelníček tabletkou B-komplexu, ale dbejte i na stravu bohatou na tento vitamin, jako je celozrnné pečivo, zelená zelenina, luštěniny a vaječný žloutek.

4.Jezte ryby

Ryby, například losos či tuňák, způsobí, že se ve vás bude hormon štěstí cítit jako ryba ve vodě. Losos obsahuje také příznivé nasycené kyseliny a je ideálním zimním pokrmem. A navíc je zdrojem L-tryptofanu, ze kterého si organismus umí serotonin vyrobit.

5.Bílkoviny jsou základ

Častým stravovacím prohřeškem je upřednostňování sacharidů (sem patří i pečivo a většina příloh) před bílkovinami. Bez bílkovin přitom ostrouhá jiný důležitý hormon štěstí – dopamin. V zimě tedy zvyšte dávky i četnost bílkovin ve stravě, klidně i k snídani. Jejich zdrojem je převážně maso, ale pokud se mu vyhýbáte, můžete si dopřát vajíčka, mléčné výrobky nebo luštěniny. 

Aktuálně

Rozdáváme vouchery na vyšetření

07.01.2019 | Na leden a únor jsme pro vás přichystali vouchery na vyšetření zdarma. Sledujete náš Facebook!
CELÝ ČLÁNEK

Nyní je možné si objednat i jednotlivé metody vyšetření!

10.01.2018 | Chybí vám ve vybraném zdravotním balíčku konkrétní metoda? Nebo byste si rádi zakoupili jen konkrétní metody vyšetření na doporučení vašeho lékaře? To není žádný problém. Kromě objednávání celých balíčků je nyní nově možné objednat si i jednotlivé metody vyšetření. Kde jednotlivé metody naleznete? V horní liště přejdete na "Objednávku zdravotních balíčků" a přepnete se na "Jednotlivá vyšetření". Pak už jen pokračujete v nákupu jak jste zvyklí. Pokud jste u nás ještě nikdy žádné vyšetření nenakupovali a nevíte si rady, můžete se podívat třeba na stručný nebo podrobný návod "Jak na NextLife App".
CELÝ ČLÁNEK

Nový startovací zdravotní balíček

04.01.2018 | Startovací balíček vám podá základní obraz o vašem zdravotním stavu.
CELÝ ČLÁNEK
ZOBRAZIT DALŠÍ...

Už máte naši aplikaci?

Mějte své zdraví pod kontrolou přímo ve svém chytrém telefonu.
Aplikace NEXTLIFE je nyní dostupná ZDARMA v App Store i v Google Play.