Tento web využívá soubory cookies k poskytování služeb, shromažďování dat o návštěvnosti a personalizaci reklam. S používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Více informací
Zavřít menu +
0
Zpět na přehled

Myslíte, že si z menu v restauraci vybíráte jen podle své chuti? Omyl

Marketingové strategie restaurací vycházejí z řady psychologických studií. Vedení restaurace se s jejich pomocí snaží ovlivnit, jak se bude zákazník chovat. Chcete je poodhalit a nenechat se jimi ovlivnit? Přečtěte si základní triky tvůrců jídelních lístků. Pravidla, s nimiž moderní gastronomie operuje, jsou v zásadě 4.

Myslíte, že si z menu v restauraci vybíráte jen podle své chuti? Omyl

1) optimální šíře nabídky
Marketing restaurací se opírá o tzv. paradox volby, vycházející z teorie psychologa Berryho Schwartze. Ta říká, že čím větší výběr máme, tím víc nešťastní a zmatení se ve skutečnosti cítíme. Ideální počet jídel pro snadný výběr a zároveň pro zachování pocitu, že máme dostatek možností, je sedm: sedm předkrmů, sedm hlavních jídel, sedm druhů salátu... Schválně někdy zkuste počet jednotlivých druhů pokrmů v jídelníčku restaurace spočítat!

2) vizualizace
Naši volbu ovlivní i přidané fotografie jídel. Kromě toho, že láska prochází žaludkem, také víme, že první jedí oči. Pokud je pokrm vyobrazen dostatečně lákavě a realisticky, zvyšuje se šance, že si jej zákazníci objednají, i když si třeba původně chtěli dát něco úplně jiného.

3) dostatečný popis surovin a celého chodu
Z psychologického hlediska vzbudí podrobnosti v zákazníkovi dojem, že za své peníze dostane něco víc než jen oběd. Dostane informaci. Ví, co bude jíst a odkud zmiňovaný oběd pochází. V současnosti jsou vzhledem k trendu konzumace lokálních potravin magickým zaříkávadlem slova jako místní, sezónní a samozřejmě také bio.

4) pocit nostalgie
Většina z nás vzpomíná na dětství ráda – vybavuje si příjemnou vůni čerstvých buchet nebo poctivé bramboračky. Proto se v gastronomii tak často setkáváme s přívlastky jako babiččin, tradiční, domácí nebo s přirovnáním „jako od maminky“. 

Aktuálně

Rozdáváme vouchery na vyšetření

07.01.2019 | Na leden a únor jsme pro vás přichystali vouchery na vyšetření zdarma. Sledujete náš Facebook!
CELÝ ČLÁNEK

Nyní je možné si objednat i jednotlivé metody vyšetření!

10.01.2018 | Chybí vám ve vybraném zdravotním balíčku konkrétní metoda? Nebo byste si rádi zakoupili jen konkrétní metody vyšetření na doporučení vašeho lékaře? To není žádný problém. Kromě objednávání celých balíčků je nyní nově možné objednat si i jednotlivé metody vyšetření. Kde jednotlivé metody naleznete? V horní liště přejdete na "Objednávku zdravotních balíčků" a přepnete se na "Jednotlivá vyšetření". Pak už jen pokračujete v nákupu jak jste zvyklí. Pokud jste u nás ještě nikdy žádné vyšetření nenakupovali a nevíte si rady, můžete se podívat třeba na stručný nebo podrobný návod "Jak na NextLife App".
CELÝ ČLÁNEK

Nový startovací zdravotní balíček

04.01.2018 | Startovací balíček vám podá základní obraz o vašem zdravotním stavu.
CELÝ ČLÁNEK
ZOBRAZIT DALŠÍ...

Už máte naši aplikaci?

Mějte své zdraví pod kontrolou přímo ve svém chytrém telefonu.
Aplikace NEXTLIFE je nyní dostupná ZDARMA v App Store i v Google Play.